fredag 1 juli 2016

Ny kudde!

Idag var jag till Göksäter tillsammans med Dotter och barnbarn.
Först fikade vi och sedan skulle vi till tygavdelningen, där Dottern skulle köpa plastad väv till sina utemöbler på verandan. Dom har gjort möblerna av lastpallar och målat dom svarta.
Hon köpte ljusgrått som blir snyggt till det svarta.
Själv köpte jag en innerkudde till den kudde jag virkat och som jag skulle montera. Nu äntligen är den klar!


Såg en kudde på Pinterest och som jag härmade! Detta är ena sidan av den. Hade några virkade smådukar liggande och jag offrade en till kudden.


Andra sidan! Då kan jag ju välja vilken sida jag vill ska synas. Den är virkad i ett acrylgarn som heter Skotte med virknål nr 4 och den var rolig och lätt att göra.

Igår hade vi, som vanligt, regn här och det blev en fin regnbåge som jag bara måste ta kort på.


Det regnar idag också och på morgonpromenaden med Klicker såg det ut att vara uppehåll, men tji vad jag bedrog mig. Vi var dyngsura innan vi var hemma!
Hoppas att Du haft ett bättre väder?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki Fredlund sa...

Så fin den blev kudden!
Jag blir så glad när du kommenterar i min blogg, för visst är det trevligare när läsarna även "hör av sig".
Kram/Kicki