tisdag 15 december 2015

Kudde!

Då är den klar!
Kudden som skall bli en julklapp!


Ena sidan är stickad i Marks & Kattens "Love" ett Bouclégarn med blandat Ull och Polyamid. Stickor nr 12 skulle det vara, men jag hade bara nr 10 och det gick bra det med.
Lade upp 40 maskor i rätstickning och det blev ca 50 x 50 cm.


Andra sidan är stickad i Marks & Kattens Eco ull med träknappar som förslutning!
Tror att jag lade upp 60 maskor på stickor 5½ och det blev ca 45 x 45 cm. Även detta i rätstickning.
Hoppas mottagaren blir nöjd?

Önskar Er en fin onsdag!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, vilken fin kudde! Den skulle mina djur ta över direkt! Såna grejer får man aldrig ha ifred...den som får den blir säkert jätteglad.
Jag hinner inte pyssla alls nu, och kan inte heller koncentrera mig på att sitta stilla och försöka åstadkomma något. Jag flänger hit och dit, men mår väldigt bra i själen. Känner att jag gör skillnad, o tänker att eftersom jag inte längre kommer iväg på resor ut i världen så kommer världen till mig istället.
Hoppas du haft en skön fjärde advent, här har det mest blivit tvtittande av vintersport, o det har jag faktiskt längtat efter
Kram

Kicki sa...

Självklart kommer mottagaren bli glad åt att få den jättefina kudden.
Kram