onsdag 30 december 2015

Inköp!

Igår var jag och Carina, dottern, på Göksäter och handlade och fikade!
Egentligen skulle jag inte köpa något, men kunde inte motstå dom här muggarna?


Jag gillar ju blå-vitt och gillar ju dessutom mönstret på dom. Billiga var dom också och då måste jag ju passa på. 
Tidigare har jag ju dessa och några andra vanliga vita.
Dom här köpte jag för något år sedan och dom var betydligt dyrare!


Den mörkblå längst till vänster har jag faktiskt aldrig använt. Den är stooor och ägnar sig nog bäst till soppa? Inget som jag vanligen äter och då på en djuptallrik i så fall?
Den randiga gillar jag inte att dricka ur. Tycker den är så skvalpig och men den är dotterns favorit!
Favoriten är den med blommorna! Lagom stor och bra att hålla i! Billigast av de här fyra, så dyrt är inte alltid bäst, eller hur? ;)
Den med spetsmönstret då? Tja, den brukar jag ju använda ibland, men tycker att den är liite för stor för min smak? Dessutom blir det så mycket kaffe och då måste jag ju ha kaffebröd därefter och det är ju inte bra för midjan? 
Invigning av de 2 nya ska ske idag och det blir spännande att se och känna?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Fina koppar. Blått och vitt är fint ihop, men jag tror inte att jag äger några muggar i den färgen. Men mina favoritkoppar, som egentligen är tekoppar, dricker jag kaffe ur dagligen, så har jag några kaffekoppar också som är blå/vita.
Jag vill att koppen man använder ska god att dricka ur, ganska tunn helst.