fredag 11 december 2015

Amaryllis!

Julblomman nr 1 tycker jag!
Köpte 2 stycken för någon vecka sedan och nu blommar dom för fullt i mitt köksfönster. Färgen är ju alltid lite missvisande på foto, men det är väl inte så långt ifrån?


Det blänker av blixten i blommorna, för så blanka är dom ju inte i verkligheten. 






Vackra är dom i alla fall och jag hoppas att dom står till jul?
Jag har ju 2 Amaryllis sedan tidigare, men dom blommar ju till våren eftersom dom inte är preparerade. Dom kan Du se i högermenyn!
Dessa kommer jag dock inte att spara. Visserligen vackra, men jag kan ju inte ha en massa Amaryllisar överallt? 

Eftersom jag är en nattuggla, så har klockan blivit natt när jag skriver detta? 
Imorgon eftermiddag bär det av till den fina butiken "Tvår fröknar" och det ska bli spännande!
Vi hörs och till dess.....

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Jättefina blommor. Jag har inga speciella julblommor i år.
Ha en skön tredje advent!