onsdag 7 mars 2018

Nytt i köket!

Då var sofflocket omklätt och klart!


Igår putsade jag köksfönstret och hängde upp vårgardinerna. Känns härligt att få bort det röda nu när det börjar bli lite mer vårlikt ute. 


Idag har vi haft varmgrader och det har töat. Just nu när kl. är 18, så är det +0.5.

Jag har haft besök av Dottern idag, som tog en långpromenade med Kvick. Det behövdes verkligen, för efter hon gick har han varit helt tyst!
Innan hon gick med honom fikade vi och jag hade bakat glutenfria havrekakor, som faktiskt var väldigt goda. Dom var både socker, mjölk och vetemjölsfria. 
Carina äter inte varken gluten eller mjölkprodukter och kakorna fick med beröm godkänt. 
Fast som den sockerråtta jag är, så kommer jag nog tillsätta lite kokossocker i fortsättningen. Hittade receptet på Pinterest, som länkade till http://tidningenhembakat.se/recept/havrekokoskakor-med-russin/
Istället för vetemjöl använde jag Sempers glutenfria mjölmix och även deras glutenfria havregryn. 
Man hittar väldigt mycket på Pinterest.com!

Hoppas Du haft en skön dag!

Ps/ Hundbloggen uppdaterad./Ds

1 kommentar:

Kicki sa...

Du är både flitig och duktig!
Målar, reparerar, stickar och väver.
Här längtar jag obeskrivligt efter vår, men det ska komma mer snö idag tydligen.
Kram/Kicki