torsdag 8 mars 2018

Fönsterputs och tyger!

Då var ett till fönster klart!
Skönt när det är gjort och det blir lite mer blommigt. Väntar på att snön skall försvinna och det blir varmare väder.


Gardinkappa från Sanderson med "Little Chelsea". Den har varit en lång kappa med 2 långgardiner och en med kortare långgardiner. 
Innan jag flyttade till Orust, hade jag ett gammalt hus med 3 fönster i varje rum. Så jag klippte isär den långa kappan för att passa dessa fönster. Älskar detta mönster och kvalitéten på tyget!
Eftersom det fanns tyg till annat än gardiner, så klädde jag min strykbräda också för något år sedan.




Har också fått tag på andra färger i samma mönster!


Tyget i mitten sydde jag gardiner till förra lägenheten, men nu är dom lite för korta och jag har inte kommit på hur jag ska förlänga dom.
Kanske syr jag på en enfärgad kant upptill med gardinringar? Får se vad det blir?
Nästa projekt blir fönstren i vardagsrummet och vävrummet!

Här snöar det idag och nu tycker jag att det räcker med den vita varan. Men den är väl snart borta, för till veckan ska det ju blir regn?

Ha det gott!

1 kommentar:

Paula sa...

Det mönstret blev jag glad av, jätteglad. Jag älskar färg och gillar inte den trend som råder i inredning med bara vitt och vitt. Jag får se vad jag får hänga upp efter flytten, tror jag får fålla upp gardinerna för jag har högt i tak här. Kram från pörtet