måndag 12 december 2016

Snö

Idag när jag gick med Klicker var det lagomt väder. Ingen blåst och lagom kallt.
När vi var hemma igen, träffade vi Bernarda (grannen) och Bamse, hennes hund. När vi stod och pratade så började det komma smått snöfnas. Det fortsatte snöa och efter ca tio minuter slutade det.


Passade på att ta ett foto, för det kanske blir den enda snön vi får här?




Två foton tagna från balkongen. 
Men imorgon lär det ju vara borta igen, eftersom det ska bli varmgrader?

Bilen jag köpte i höstas var ingen felfri sak!
Fläkten skriker i högersvängarna och den har börjat? ta in vatten. Samma som med Polon jag sålde för 1½ år sen. Jag blir så trött på krångliga bilar!
En bekant har hjälpt mig med att rensa utloppet från luftintaget framför frontrutan och hade bilen några dagar i garage för att det skulle torka upp i mattorna.
Så häromdagen regnade det och jag kollade om det var något mer vatten som kommit in. Det hade det ju, så imorgon ska jag få hjälp med att spola vatten på framrutan för att se var det kan komma in. Vad jag kan se så kommer det under instrumentbrädan på bägge sidor?

Idag har förvaltaren från stiftelsen, som jag hyr av, varit här och inspekterat målningen av vävrummet. Det blev godkänt, även om han inte såg så mycket av väggarna, eftersom det står vävredskap och backar med garner och mattrasor överallt. Nu är det gjort!
Det blev riktigt trivsamt och ljust i rummet.

Önskar Dig en fin start på veckan!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: