onsdag 14 december 2016

Lucia

Igår var jag på Musikskolan Orusts konsert i Tegneby kyrka.
Jag skjutsade Meja dit, eftersom Carina var sjuk. Meja går ju i musikskolan och spelar blockflöjt nu och skulle vara med på konserten.

Det började med ett Luciatåg av lärarna och där gjordes ingen skillnad på kön. Blev inte så bra bilder p.g.a. det dåliga ljuset.


Konserten varade ca en timme och det var fullt i kyrkan redan när vi kom. Vi fick sitta längst bak. Meja hittade kompisar som hon satt med och dom blev senare uppropad när det var deras tur. 


Inte lätt att få bra bilder med mobilen när jag satt så långt bak och måste zooma. Det var väldigt bra spelat av alla och fin musik, så det var en trevlig kväll.

Eftersom jag nästan glömt att det var Lucia igår, så blev det inga lussekatter bakade i tid. Därför satte jag en deg idag istället.


Och bakade ut bullarna.


Dom blev inte lika bra som förra året. Jäste inte upp ordentligt, men det berodde nog på att, jag som alltid använder torrjäst, hade lite för dålig värme på degvätskan?


Dög till en kopp kaffe i alla fall när det var klart!

Klicker håller utkik efter tikar och även om jag inte har hört talas om några i närheten, så känner han ju doften av dom ändå.


Han, och jag, har en jobbig tid ett tag framöver!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: