söndag 18 december 2016

Julbonader

Nu har mina gamla julbonader kommit upp på väggen.
Den här sydde jag på 80-talet, som Du kanske ser på färgerna.


Den är i lite grövre aidaväv än vad som används idag, men den är fin ändå.


Denna är också sydd på 80-talet.
Den är sydd på skollinne, 8 trådar, med DMC moulinégarn. Den tycker jag är så fin! Har en till i samma stil som jag skall sy klar i sinom tid.


Detta är en gammal pappersbonad som jag köpt någon gång på 80-talet. Fin den också och det verkar som om 80-talet var det årtionde jag fixade julbonader?

Hoppas Du får en fin start på julveckan!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, fina julbonader, jag ser så många vackra på loppis, alla de gammeldags säljs direkt, medan de lite modernare inte går hem i stugorna. ännu...
Inget julpynt hos mig, de enda tomtarna jag har är små ljusstakar för värmeljus och dom tomtarna är svarta...
Ska du fira jul hos dottern med familj? Jag är nog ensam med djuren förutom på juldagen då barn och barnbarn tittar över.
En riktigt varm julekram från pörtet