lördag 10 december 2016

Julblommor

Som Du säkert redan vet, så är Amaryllisen en av mina favoritblommor?
Två stycken ligger mörkt och väntar på ljusare tider och omplantering i januari. Men ingen jul utan Amaryllis!
Köpte två till som är i blom nu.


Den ena heter "Dark red" och är mörkare än de vanliga julröda. Trodde jag skulle få samma färg som en jag hade i Härjedalen när jag bodde där, men icke!
Nåja, vacker är den ju i alla fall!


Den andra heter "Tango" och är en Fjärilsamaryllis.
Den har 3 stänglar, varav två blommar nu. Den gillar jag skarpt!
Har ju också röda Julstjärnor och snart överblommade Hyacinter. Doftar så gott när Hyacinterna blommar, men tyvärr är dom kortlivade, så det ska köpas nya innan jul.
Här har det regnat idag och jag tog några bilder på hundpromenaden.


En av mina Prydnadskål hade så vackra droppar på sig när jag kom ut. Härlig färg med rosa och grönt och inte ser det ut att bli någon vinter än.


Tycker det är så vackert när det hänger droppar i träden, men inte när det hänger i kläderna. En annan dag när vi gick i regnet så var vi dyngsura när vi var hemma. 
Till sist en bild på Klicker från i morse innan jag steg upp. Han tyckte jag skulle pallra mig upp och gå promenaden med honom. 


Du ser ju den anklagande blicken?
Då önskar jag Dig en fin söndag och tredje advent!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: