måndag 26 december 2016

God fortsättning

Då var snart julhelgen över!
Hoppas att Du haft en fin jul? Själv har jag umgåtts med familjen och tagit det lugnt, med god mat och trevligt sällskap.
Dessutom kan jag lägga ytterligare ett broderi till sidan!


Den här har tagit tid att få klar, eftersom den mest har legat i skåpet. Skönt att den blev klar till jul!
Broderad med DMC Moulinégarn på bomullsväv med plattsöm, stjälkstygn och knutar. Tvekade om jag skulle sy fållen på maskin eller för hand, men bestämde mig för att handfålla. Har jag lagt ner så mycket arbete på att få den färdig, så ville jag göra det ordentligt på slutet.
Jag är mycket nöjd med bonaden!

God fortsättning och trevliga mellandagar!

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, det bidde ingen vit jul ens här hos oss i år, bara att gilla läget. Jag och djuren firade julafton, dessutom är jag kattvakt åt en väninna så de tre kissarna fick också besök med lite godsaker dagen till ära.
Njuter verkligen av de lugna mysiga dagarna som oväxling från åren med julbord hela december, stress och press, men skulle gärna åka uppåt norr igen på jullov, till nya vita vidder. Kanske kanske kan det ännu ske...
Kram och god fortsättning