lördag 25 juli 2015

Sommar?

Regn och blåst!
En vanlig svensk sommar, m.a.o.


Måste säga att jag gillar alla slags väder. Tycker ju om att sitta och handarbeta och då kan jag ju göra det utan att få dåligt samvete för att jag inte sitter ute och solar. Kan ju tala om att det samvetet är ganska stort! Tycker nämligen inte om att sitta och sola.
Vi har haft lagom väder i det sista. Inte så mycket regn och det har varit lagom varmt för min del. Solen har också tittat fram mellan molnen. Men ikväll har jag fått dragit på mig en kofta, för det börjar kännas lite kallt inne.
Söndag i morgon? Tänk så fort veckorna går? Man hinner knappt med. Här har det redan blivit mörkare på kvällarna och liiite höstkänsla är det allt.
Det var allt för denna gång!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Jag törs ju inte ens knysta om hur bra jag gillar sommarens temperaturer. Man slipper svettas och orkar göra saker, sola gör jag aldrig. Men, visst har det skvätt lite väl mycket regn, ibland upp till tio skurar om dagen eller så har det regnat dygnet runt. Tycker folk nästan förnärmat tycker det är mitt fel att det regnar, bara för att dom vet att jag inte gillar värme. Haha, tänk om man hade sån hand med vädergudarna. Nu har hjortronen börjat mogna så smått, blåbär finns i mängder och jag hoppas på fin svampskörd. Inte tror jag ungarna mår dåligt av vädret, när dom minns tillbaka på barndomen så sken alltid solen i alla fall!
Imorgon ska jag hjälpa till på minizoo, hoppas det kommer bara snälla barn!
Kram