tisdag 21 juli 2015

Mera garn!

I fredags när jag åkte till Henån och handlade, så fick jag en massa tid till annat och det är väl inte så bra för plånboken.
Jag passade på att kila in på den kombinerade garn- och hälsobutiken. Tänkte titta på omerceriserat virkgarn till grytlappar, men istället hittade jag det här:


Ett acrylgarn på 100 gramsnystan och i dessa fina färger!
Men vad ska det bli? Ja, kanske en mormorsfilt? Eller kudde? Jag får se?
Dessutom hittade jag detta garn:


Det är Järbo's Duo och ligger på 200 grams härvor!
Det vet jag i alla fall vad jag skall sticka av! Hittade ett gratismönster hos Järbo på en fin, längre väst.


Så den har jag börjat på nu, som Du ser.  Någon skorstenskrage kommer jag inte att göra, utan en vanlig halskant. Med rätt så grovt garn och stickor nr 6, så blir den väl fort färdig? Hmm?


Ögongodis, eller hur?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: