måndag 12 maj 2014

Planteringsdags!

Idag har jag planterat alla småplantor jag skickat efter från www.odla.nu.
15 st och 1 Chokladblomma som var större. Dessutom hade jag 3 liljelökar som jag köpt tidigare och 4 Pioner som jag fått med en prenumeration på Allers trädgård.
PUH!



Eftersom det är lite kyligt och regningt, så får dom stå inomhus i värmen och sen när jag ser att som sätter fart och växa, så får jag vänja dom vid uteluften.



Liljorna i terrakottakrukan och 2 pioner bredvid. Jag har 2 pioner kvar att plantera, för jorden räckte inte, så det får jag åka och köpa imorgon!

Nu får jag se om dom överlever och då hoppas jag att dom ser ut såhär:



En Chokladblomma

Det finns en liten blomma på den redan och den doftar faktiskt Choklad! Då kan jag gå och snusa på den när jag blir godissigen.


3 st Lilja "Landini"

Den har jag haft tidigare och den är såå fin! Tyvärr så blir det ju Liljebaggar på dom, men man får ha ögonen med sig och plocka bort dom och deras larver.


Pionen "Sarah Bernhard"

Jag har ju 4 st av dom och i varje fall ska några sättas ut i landen här som jag planerar. Det finns ju en Pion tidigare där, men den vet jag inte vad den heter?


3 Fuchsia 
"Angie" längst upp till vänster
"Walz Jubelteen" längst ner till vänster
"Gartenmeister Bonstedt" till höger

Dom vill ju ha skugga, så dom ska placeras vid ingången som har sol senare på eftermiddagen och kvällen.


3 st Flitiga Lisa "Princess Pink" 

Tycker ju också om skugga, så dom ska också placeras vid ingången.
Så har vi soldyrkarna som skall få sin plats på balkongen med, förhoppningsvis, sol hela dagen!


3 st Minipetunior "Double Dark Blue"



3 st Nejlikor "Adorable Annette"


3 st Stjärnöga "Sweet Blue Sunrise"

Ja, det var väl allt!
Tänk så vackert det ska bli hos mig i sommar? Hi Hi!

Önskar Dig en fin tisdag!




Inga kommentarer: