onsdag 14 maj 2014

Favorit!

En av mina favoritblommor är Hortensia!
Så en sådan köpte jag när jag senast var och handlade mat på ICA i Henån. Har kommit in i ett riktigt blom-modus nu!


Älskar den blå!



Tycker ju naturligtvis om de andra färgerna också, men blått är ju min färg på det mesta.


Hon, för naturligtvis är det en HON, är så intressant med sina olika färger innan hon slår ut i full blom.
Tidigare har jag provat att sätta ut den i landet, men det har inte fungerat med dom jag köpt på affären i alla fall. Då kanske man måste köpa de som är speciellt för utplantering.
På Åstol för många år sen promenerade jag bland husen och såg en hel rabatt med blå Hortensior. Såå vackert!
Detta är ju drömmen, att få ha en rabatt full med Hortensior. Men det blir nog bara en dröm, så länge jag bor i lägenhet. Men det går ju alltid att odla i kruka?
Kanske jag skall prova placera denna utanför ingången när det blir lite varmare? Passar säkert ihop med både Fuchsia och Flitiga Lisa?
Men först får jag se om jag lyckas hålla liv i den, för jag har en förmåga att glömma bort att vattna dessa törstiga blommor!

Ha en skön onsdag!



Inga kommentarer: