fredag 9 maj 2014

African Flowers!

Nytt projekt på gång! IGEN!
Har länge varit sugen på att virka dessa ''African flowers" och igår tog lusten överhanden.
Tog fram mitt lager av virkgarner och lite rester av Svarta Fårets "Tilda" och hittade lite som jag kunde experimentera med.



Det blev denna kombination av färger och planen är att göra en väska.
Hittade beskrivning på en sådan HÄR!
Där finns även en engelsk beskrivning hur man virkar dessa. 
Jag har hittat en svensk beskrivning hos MIA.

Den är väldigt rolig att virka och går också snabbt och det är ju förutsättningen för att jag skall klara av att göra något av dom.
De tre översta har jag virkat ihop för att se hur det blev och testa hur man gör. Jag har aldrig monterat något virkat, så det var ju spännande att se hur man gör. Kikade på You Tube och där hittar man ju det mesta om man vill lära sig något.
Virkade ihop dom med slip stitch (smygmaskor) och det blev ju riktigt bra, om jag får säga det själv. 
Man lär så länge man lever!
Nu ska jag fortsätta virka några till och 

Önskar Dig en fin helg!





Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: