onsdag 9 oktober 2013

Sovrummet!

Jag lovade ju att Du skulle få se mitt sovrum när det var klart.
Inte till 100 % klart är det, för det är en del möbler som skall målas. Men såhär ser det ut nu i alla fall!

Från dörren ser vi sängen och nattduksbordet.


Nattduksbordet är ett som jag köpt på auktion och det skall målas vitt så småningom.


Till vänster om sängen har jag klaffbyrån, som också används som databord. En gammal stol att lägga kläderna på som också skall målas.


Tavlorna består mest av barn och barnbarn. Förstås! 


Under fönstret står ett bord som jag också köpt på auktion. Det skall både målas och kaklas. Kaklet är handmålat 1925 och motivet är holländskt i blått och vitt.
Därunder har jag min fina tvättservis från Rörstrand.


Gardinarrangemanget har Du ju sett tidigare, så det visar jag inte nu igen.
Som Du ser så har jag inga mattor på golvet, för det är ingen idé, eftersom hundarna bäddar med dom i så fall och det blir bara jobbigt att hålla på att rätta till stup i kvarten.
Ja, Du läste rätt! Hundarna FÅR faktiskt komma in i sovrummet, även om jag hade föresatt mig att dom inte skulle få göra det. Men dom får bara vara där under natten. Annars stänger jag för med kompostgaller på dagen. Varje hundägares dröm!
Lite trist annars för dom att inte få säga godnatt och sova bredvid sängen, som dom alltid fått gjort.

Färgen på väggarna kan se lite rosa ut på bilderna, men den är beige. Färgkoden är S0804-Y50R, så lite rött är det i den. Jag är i alla fall jättenöjd med mitt nya sovrum och sover som en prinsessa där!
Nu är det "bara" resten av lägenheten kvar!!

Till sist kan jag berätta att Klicker verkar må bättre idag och det är ju positivt.
Önskar Dig en fin kväll och morgondag!


Ps/ Som Du ser så har jag ändrat lite på utseendet här och bakgrunden är en bild på grannens vackra häck i flammande höstfärg. /Ds

Inga kommentarer: