fredag 25 oktober 2013

Party!

För första gången i mitt liv har jag varit på ett hemma hos party!
Granntjejen som bor i huset bredvid frågade om jag ville komma ikväll. Det skulle vara ett homeparty där det skulle demonstreras olika salvor och det skulle vara ett spa-tema.
Det tackar man ju inte nej till och jag var där 18,30.


Det började med att två försäljare pratade om olika produkter och så fick var och en välja på fotbad, hand- eller nackmassage. Själv valde jag handmassage.
När det var min tur, så fick jag först en klick scrub i handen, som jag skulle gnida mina händer med. Sen när jag sköljt av mig detta, så fick jag handmassage av en av damerna. Det var ju riktigt skönt och efteråt smorde hon in en hand med en salva som var gjord av salt, mineraler och lera och en hand med kamfersalva. Efteråt var jag lika mjuk som en barnrumpa!

När alla var klara med sina val blev vi bjuden på kaffe/te och smörgås. Därefter fyllde några av oss i en beställningssedel.
Jag beställde ett paket med handscrub och kamfersalva och dessutom ett Aloe Vera schampo. Det kostar ju mer än när man köper i affären, men ibland får man ju unna sig något också.
Tack Jenny för en trevlig kväll!

 Idag har vi faktiskt haft uppehåll på regnandet här och solen har tittat fram ibland. Men nu stormar det istället, men det får man ju stå ut med när det är höst.
När jag gick ut med hundarna idag, så passade jag på att fota bäcken som har varit så torr i sommar och i höst.
Då såg den ut såhär:


Nu ser den ut såhär och det ser ju mycket bättre ut!


Klicker och även Rollie har varit framme och druckit. Man blir ju törstig av att springa och hämta bollar åt matte många gånger och dessutom äta Frolic i mängd.

Förutom det har jag fått mycket gjort idag!
Tvättat hund- och kattfiltar och tagit rätt på min egen rena tvätt. Städat upp på uteplatsen och plockat in i bilen det som skall köras till tippen. Det blir en resa dit imorgon hade jag planerat.
Det var lite om dagen idag!
Hoppas Du får en fin fredag!


Inga kommentarer: