lördag 26 oktober 2013

Fredag!

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och planterat Ölandstoken, Dagliljorna och flyttat en ros!
Skönt att ha det gjort innan det blir för kallt.

Imorgon kväll skall barnbarnen komma och sova över, eftersom Carina och Henke skall ut på galej och dom ville ha sovmorgon på söndag. Sen åker Oskar, Meja och jag hem till dom på söndag eftermiddag, för då skall jag passa dom medan Carina och Henke är på buggkurs. Att dom orkar?!
Skall bli kul att få rå om barna, det är ju inte så ofta dom är här båda två och det är redan bestämt att det skall göras Chokladbollar.

Ikväll var det inte mycket att se på Tv:n, så jag grejade lite med bloggen istället.
Hittade för en tid sedan en fin bild på ett konstverk på nätet, kommer inte ihåg vart, så jag kan inte uppge källan. Härliga färger som jag gillar och den gjorde sig bra som bakgrund.
Jag har vänt och vridit på den, men såhär såg den ut i orginal.


Visst är den härlig?
Fixade till det lite mysigt på rumsbordet ikväll och tände för första gången i höst lite ljus.


När jag kom hem från lasarettet förra fredagen, så hade jag inte fått tag på den medicin jag skulle ha på apoteket. Eftersom jag inte mådde så bra, så fixade Carina och Henke det på lördagen istället.
Carina och Meja kom hit med medicinen och hade dessutom med sig en bukett rosor, en tidning ( Hemma med Ernst) och ett krya på Dig kort.
Det var en fin överraskning!


Nu har skönheten i buketten falnat och jag tog reda på några blommor och lade i en skål, för att kunna njuta en stund till av dom. Skålen vet jag inte var jag fått tag på, men jag gillar den skarpt.
Det var allt från mig och till sist önskar jag Dig en fin helg!

Inga kommentarer: