torsdag 7 juni 2012

Ordning och reda!

Nu äntligen har jag fått lite ordning i mitt förråd!
Har köpt mig 2 lagerhyllor på Jula och monterat ihop. Stålhyllor med en massa skruvar, muttrar och brickor! Det tog tid med första. 2 timmar noga räknat, den andra gick ju lite snabbare. Men eftersom förrådet såg ut såhär innan:


så måste jag ta ut det mesta för att kunna få in hyllorna. Undrar hur många gånger jag har flyttat dom här sakerna hit och dit och fram och tillbaks?
Sammanlagt tog det 2 dagar att fixa hyllor och sortera grejor. Första dagen skruvade jag ihop en hylla och när den var precis klar började det småregna, så det blev bråttom att få in allt som jag ställt utanför.
Andra dagen monterades andra hyllan och nu hade jag tur med vädret, så jag blev klar med sortering, plocka in i hyllorna och flytta saker från den andra källaren, som blev ställt där när jag flyttade.
Pust, stånk och stön!

Nu ser det i alla fall ut såhär:


Behöver dock fler hyllor så det blir mer plats att gå på.


Hyllorna på plats!


Fy, vad mycket saker man har! Kattlådor och burar nästan ända upp till taket. Men man vet ju aldrig när man behöver grejorna?
Men det känns skönt att ha den delen någorlunda klar i alla fall. Men nu har jag såå ont i ryggen och benet igen, så jag kan knappt gå! Nu ska jag inte sitta framför datorn så mycket, för det är rena döden för ryggen. Kommer snart tillbaka, när jag har fler intressanta inlägg.

Önskar Er en fin helg!


Inga kommentarer: