söndag 10 juni 2012

Nytt på hotellet!

Famos tar plats!
Nu har han fått en ny bädd och jag hoppas att han ska trivas, så han ligger där och inte i mina soffor. Han hade ju en stor plastkorg tidigare, men den var så jobbig att hålla på att flytta varje gång jag skulle dammsuga, så jag tog bort den. Han har ju också haft bara en hundbädd, typ fäll, att ligga på, men den har inte fallit i smak när det finns mjukare bäddar i vardagsrummet och köket.
Så jag kom på den ljusa (?) idén att sätta underslafen till bäddsoffan i köket, eftersom det ändå aldrig är någon som ligger där och dessutom blir det lättare att städa under soffan.
Med först en trasmatta över bäddmadrassen och sen en bit fuskskinn och ytterligare en trasmatta, så verkar det ju ha blivit bra.



Eller hur?

Nästa projekt blir att bada och klippa honom när det blir bättre väder och jag blir bättre i ryggen. Nu har jag ju fått slipat mina skär till klippmaskinen, så nu finns det inget att skylla på längre.
Lurvigare riesen finns väl inte i Sverige just nu!

Bejlis brukar lägga musrester ute på stenplattorna och säga vad man vill om mördarsniglar, men dom är bra på att hålla rent omkring sig.


Snuskiga är dom oavsett! Usch!
Det är rena explosionen av sniglar i år. Har tidigare bara sett någon enstaka häromkring, men nu är det MASSOR!
Jag brukar ju gå på gärdena ovanför husen på morgonen, men imorse tog jag en annan väg. Vägen utanför huset och sen en grusväg till ett hus uppe i skogen. Extremt mycket mördarsniglar på vägarna!
Undrar just hur dom sprids? Kan det vara med böndernas utsäde? Man kan ju undra, eftersom det inte har funnits så många här tidigare och nu är det massor? 
Jag är så rädd att trampa sönder dom och ser mig för numera var jag sätter fötterna.
Nä, nu får det vara slut på snuskpratet!

Idag regnar det här och jag passar på att köra några maskiner tvätt och plocka undan och städa. Eftersom jag har ont i ryggen, så går det inte så fort, men jag går ju inte på ackord heller.
Nu måste jag röra på mig igen och 

hoppas att Du får en fin söndag!


Inga kommentarer: