söndag 17 juni 2012

Doftar ljuvligt!

Igår när jag gick med hundarna på andra sidan vägen såg jag en buske med hortensiablommor. Den doftade underbart!
Antar att det är den vilda hortensian? Idag måste jag ut och plocka några kvistar och dessutom tog jag med mig några syrenkvistar in också.



Bilden blev inte så bra, men när jag skulle ta fler, så var det slut på batterierna. Typiskt!
Fin sommarbukett som doftar härligt! Lite för härligt faktiskt. För nu när jag sitter här och skriver, känner jag att doften blir alldeles för stark. Nästan så jag får ont i huvudet.
Syrenerna doftar ju också, så kombinationen av två doftande blommor var nog inte så lyckad. Hortensian hamnar nog utomhus så småningom, för det blev lite för mycket ljuvlighet.

Nåja, det doftar i alla fall bättre än blöt hund, som det gjorde innan jag hämtade in blommorna!
Här har det regnat inatt och i och med det så blir ju hundarna blöta när dom springer i långgräset.
Vad har Du för väder idag?

Hoppas att Du får en fin söndag!

Inga kommentarer: