lördag 30 juni 2012

Fungerar, fungerar inte!

Idag fungerar datorn igen!
Så då passar jag på att visa lite fina pioner, som jag plockade in i förrgår.



Datorn beter sig konstigt numera. För några dagar sen så slocknade skärmen och jag måste starta om datorn för att få det att fungera igen. Men i förrgår så bara lät det piip,piip, piip, när jag startade den. Kontaktade då IT-supporten här i Henån, som sa att det var grafikkortet som strejkade och behövde bytas. 
Jaha, och vad kostar det då? Ca 1000-lappen inkl. arbete fick jag till svar. (less, less, less) Men, det måste ju göras, för utan dator kan iaf inte jag leva! Så på måndag skall den lämnas in och har jag tur, så fungerar den tills dess.

Här har inte skett så mycket efter midsommar, men jag har iaf klippt gräset innan sista regnet kom. Förstår inte var tiden tar vägen? Jag som har såå mycket att göra och sommaren går ju så fort. Har inte ens börjat renovera sovrummet, men jag ligger i startgroparna. Har inhandlat väggfärgen, som blir S0804-Y50R, ett mellanting mellan gult och rosa. Låter hemskt, men den ser naturfärgad ut när den kommer upp på väggen. Jag har ju som vanligt provmålat!



Det är den längst till vänster som skall målas med. Tänkte mig först en gammalrosa och köpte ett prov S2020-R10B, men när den kom upp på väggen blev den lila och det ville jag ju inte ha.
Så jag tog fram mina tidigare provburkar, som inte passade i förra lägenheten och testade. Här blev dom bra och det beror ju på ljuset förstås. Tyckte tidigare att antingen blev dom för gula, eller så för rosa, men, som sagt, här blev dom bra.
Så här ser den som jag valt ut på nära håll och den stämmer ganska bra på bilden också.



Däremot är jag i valet och kvalet om jag skall ha någon fondtapet eller inte. Hade ju det i förra lägenheten och det blev ju bra. Hittade en fin tapet på Rusta som i så fall skulle passa. Endast 249 kr rullen och det är ju överkomligt.
Den ser ut såhär!


Bilden lånad från http://www.rusta.se/

Hur stort mönstret är har jag inte sett ännu, men det ska snart bli en tur dit och titta. 3rullar går det åt, så det blir ju inte så dyrt. Värden håller med färgen, men tapeten betalar jag själv, så får jag den jag vill ha.
Att jag är i valet och kvalet om fondväggen beror på att jag nog vill ha lite mönster på gardiner och annat i rummet och då blir det svårt att anpassa till tapeten kanske.
Först ska jag måla hela rummet och sen kanske jag tapetserar när jag levt med färgen ett tag. Får känna mig för lite hur jag trivs med det.

Ja, det blev ett litet livstecken från mig, trots datorn! Får se när det blir nästa gång? Tills dess

Önskar jag Er en fin helg och en bra början på veckan!

Inga kommentarer: