söndag 24 juni 2012

Midsommarfirandet!

Hej allihopa!
Midsommaraftonen firades i lugnets tecken hos dottern med familj. Först åt vi en god lunch och sen blev det dans runt midsommarstången på samma ställe som vi var på ifjol. De andra åkte häst och kärra innan dansen och sen var clownen Coco där, till Mejas stora förtjusning.

Vi hade faktiskt tur med vädret, trots utlovat regnande. När vi åkte dit kom det en redig skur, men sen blev det bara några droppar medans vi dansade.
Efter dansen åkte vi hem och åt en god jordgubbstårta till kaffet. Tanken var att vi skulle grilla senare, men alla var så mätta, så vi åt en ostbricka med kex till istället.
Vi spelade ett spel som liknade memory med tärningar. Carina och Meja spelade i ett lag och Oskar och jag i det andra. Oskar och jag vann till slut! 
Helt Oskars förtjänst, eftersom mitt minne inte är det bästa längre och speciellt inte för detaljerna, som man skulle kunna återge som svar på olika frågor.
Hundarna firade sin midsommarafton i Carinas hundgård. Senare på kvällen började det regna rejält, så dom fick lägga sig i bilen tills vi skulle åka hem. Väl hemma gick vi en kissrunda och sen slocknade dom som ljus. Inte så ofta dom kommer ut i världen numera, så det var ju mycket att skälla på och hålla koll på hos Carina.
Dagen idag har också varit lugn, men imorgon får jag väl ta mig i kragen och göra något nyttigt.

Hoppas Ni får en fin avslutning på helgen!

Ps/ Imorgon är det 6 månader till julafton! /Ds 

Inga kommentarer: