söndag 22 januari 2012

Titta det snöar!

Titta det snöar! Titta det snöar! Allting är vitt, vitt, vitt!
Nu äntligen kan jag sjunga den sången. Idag har vi fått ca 1 dm snö. Men tidigare idag när jag var ut med hundarna så blåste det småspik och det var inte skönt.


Detta var då och nu ikväll tog jag dessa.




Det är min snälla granne, Jesper, som har skottat en liten gång. Tack för det!
Men imorgon är det min tur att skotta. Då får jag inviga min snöskyffel som jag köpte ifjol vinter. Fick aldrig använt den då, eftersom det inte kom nån mer snö.
Nu har det slutat att snöa och blåsa och det är ju bra, men man får väl se vad det är för väder imorgon.

Idag har jag mest suttit vid datorn, som vanligt, och fixat lite mer med den. En del inställningar som behöver göras och dessutom har jag lagt in programmet till kameran. Tänk så fort man glömmer vad man hade innan allt pajade? En del inställningar som jag aldrig har gjort och som jag får leta upp hur jag lägger till dom.
Men det kommer väl med tiden?

Nu ska i alla fall vovvarna ut och kissa godnattpinken och jag får

önska Er alla en fin söndag!

/Britten

Inga kommentarer: