fredag 27 januari 2012

Mina fynd!

Genom åren har jag samlat på tallrikar. Blå-vita sådana framför allt och jag har hittat dom på loppisar och på Tradera.
Blå-vitt är min älsklingskombination. I min förra bostad hängde jag upp flera av dom på väggen, men dom har inte kommit upp här ännu. Fy skäms!
Nu tänkte jag visa er dom blå-vita först och sen blir det ett inlägg med de andra tallrikarna i andra färger och mönster.

Detta är mina stora tallrikar och ett uppläggningsfat:





Detta är mina kaffefat, assietter och en skål:





Det har blivit några genom åren och av blandad kvalitét. Själv tycker jag det skall synas att man använt dom.
Fasantallriken från Rörstrand, längst upp till vänster, är min absoluta favorit. Den lilla skålen längst ner till höger är också en favorit. Musselmalet går ju heller inte av för hackor, eller hur?

Till vardags äter jag på blå-vita fasantallrikar, men dom är nytillverkade och från Wedgewood i England. Dom köpte jag 1981, så dom börjar också bli gamla.

Då var det fredagkväll igen och den skall tillbringas framför TV:n med "På spåret" och "Skavlan". Men först skall jag se "Oscars oas" på SVT Play. Det roligaste som sänds på TV numera och som går på Barnkanalen 15.25 varje dag, men som jag tyvärr missade den här gången.
Tur att man har SVT Play då!

Önskar Er en mysig kväll

/Britten

Inga kommentarer: