söndag 29 januari 2012

Hjälp!

Jag har börjat gå igenom mitt lager (Stashen) av handarbeten!
Ha Ha! Jag måste leva tills jag blir 150 år!
Flera saker är ju påbörjade, men dom flesta är projekt som jag tänkte (inbillade mig) syssla med framöver.
Har lagt in en länk i menyn så Du kan ju gå in och kolla. Men svimma inte, för guds skull!
Detta är ju bara en del. Jag har fler broderier och sen alla vävprojekt, som skall läggas in också. Så kika in senare så kanske den är komplett.

Igår eftermiddag åkte jag och hundarna till Carina. Meja har varit och är magsjuk. Hon har varit hemma hela veckan sen hon kräktes i måndags på förskolan. Konstigt nog så är hon pigg som en lärka, men har ingen matlust förstås. Igår hade hon magknip ibland och var lös i magen, men som sagt pigg.

I alla fall så hade vi bestämt att Famos skulle få dra henne i pulka en liten stund.
När vi kom dit, så blev jag bjuden på en jättegod köttfärspaj, som Henke hade gjort. Jag har aldrig gillat köttfärspaj tidigare, men den här var supergod. Han är jätteduktig på att laga mat och det är mest han som sköter den biten också.
Efteråt gick vi ut och hundarna fick springa av sig lite och sen satte jag in Rollie och Klicker i bilen, medans Famos skulle dra pulkan. Han var ju jätteglad att vara "hemma" igen och få träffa Carina, så han behövde betydligt mer tid att bli av med energin.
Carina fick ju en Nome-sele i födelsedagspresent i somras och den provade vi nu.
Hon fick ju hålla honom bredvid sig i kopplet och han var riktigt duktig att dra. Han fick inte dra så länge, eftersom han är otränad och det är tungt, men Meja var nöjd ändå.
Jag satte in hundarna i hundgården när pulkadragningen var klar. Det är ju tur att den finns, så kan ju hundarna följa med och dra pulka eller gå promenader där.

Meja ville åka mera, så Carina fick agera draghund och springa flera rundor. Tur att hon tränar för Göteborgsvarvet till våren, annars hade det varit ännu jobbigare!
När dom var klara, så gick vi in och åt ostbricka och tog oss en kopp kaffe. Carina och jag alltså, för Meja ville inte ha någonting.
Efter en stund kom Henke hem. Han hade varit hos en kompis och kollat på ishockey. Han var jättelycklig, för Frölunda hade vunnit med 6-1 över Skellefteå.
Carina och jag fikade och tjatade vidare och sen var det dags att plocka fram hundarna och bege sig hemåt.
Tack för en trevlig kväll!

Ha en fin kväll allihop!

/Britten

Inga kommentarer: