tisdag 15 november 2011

Italienresa!

Ja, det var inte jag som varit där, utan Carina och Henke. Henke fyllde 30 år igår och därför åkte dom på en kortresa till Rom mellan torsdag och söndag.

I torsdags åkte vi ner till Landvetter med deras bil, en automatväxlad Volvo V70, som jag sen skulle köra hem och sen hämta dom igen igår kväll.
Jag säger bara: "Fy f--n för automat!!" Genom Göteborg dessutom!
Det var första gången jag körde bilen och jag som aldrig kör i Göteborg var nervös, även om det är i princip raka vägen igenom. Nu tog jag det ju lugnt, så det gick ju bra och jag kom hem till slut.
Under tiden dom var borta, så fick jag äran att passa Famos och det såg ju ut som vanligt när han var här.


Detta är en bild från någon tidigare gång han varit här!

Igår kväll skulle planet landa ca 18.30, så jag körde hemifrån vid 16.30 så jag skulle ha tid på mig. Jag var framme vid sextiden och hittade lätt en parkering.
På tavlan i ankomsthallen såg jag att planet beräknades komma 18.40 och det gjorde det. nu tar det ju lång tid innan dom hämtat sitt bagage och så, men till slut dök dom upp!

Dom hade haft så trevlig ti Rom och tittat på så mycket och hade mycket att berätta. Dom hade tagit många bilder som jag skulle få se senare.
Men det bästa av allt var att dom hade köpt choklad åt mig som tack för hundpassningen!


Supergod choklad! Tackar så mycket!

Så nu har lugnet lagt sig som en mjuk dimma över lägenheten igen, sen Famos återbördats till sin familj. Han tyckte nog att det var jätteskönt att få komma hem igen?

Dimma är det ju här varje dag, men imorse var det jämntjockt vid 9-tiden när jag gick ut med Rollie och Klicker.


Dom har ju lovat sol idag och litegrann sol börjar titta fram genom dimman. Hade bara den lättat, så hade vi haft en fin dag.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och lite god choklad och sen ska jag åka till Carina och bli friserad!

Önskar alla en fin måndag!
/Britten

Inga kommentarer: