torsdag 24 november 2011

Festligheter!

Igår var jag bjuden på kalas!
Till Meja, som fyllde 3 år. Men som vanligt glömde jag kameran, så några nytagna bilder blev det inte.

Vi blev bjudna på hamburgare med pommes stripes och tårta till fikat sen. Det var Meja, Carina, Henke, jag, Oskar, Fredrik (Oskars pappa) och Karin (Oskars bonusmamma). Carina och Henke brukar dela upp firandet, eftersom det är så många som vill fira barnen. Mejas Farmor, Farfar och Henkes syskon med familjer är bjudna på lördag.

Eftersom jag kom först, så fick Meja öppna de paket som jag hade med mig. Hon har börjat intressera sig för bokstäver, så jag köpte det träpussel med Bamsefigurer på med deras begynnelsebokstav på bitarna.
Mössan som jag stickade nyss.



Födelsetavlan jag sytt och dessutom sydde jag en uggla till henne. Dom ska jag ta kort på när jag kommer dit nästa gång!
Pusslet och ugglan gillade hon och mössan skulle hon ha på förskolan imorgon sa hon.

Födelsetavlan var väl inte hon så intresserad av, men den gick i alla fall att använda som filt när vi skulle leka på hennes rum.

Av Oskar fick hon en Barbie, som hon önskat sig, och cdskivor med 3 timmar Pippiberättelser. Barbie var ju en riktig höjdare förstås och hon började genast kamma hennes långa hår!
Av Carina och Henke fick hon ritblock och en Laughtop ( en laptop för småtjejer) och 2 saker till som jag missade.
Så det var en rätt så trött och nöjd liten tjej som gick och lade sig och fick lyssna på en av sina nya sagoböcker.

När jag kom hem, så efter en lång stund hörde jag hur det knäppte ibland. Jag trodde först att jag hade glömt dra ur kaffebryggarn, men den brukar jag vara noga med att dra ur på en gång jag hällt upp mitt tevatten eller kaffe och den var det inte.
DÅ SÅG JAG! Jag hade glömt att dra ur strykjärnet!!! VE OCH FASA!
Som tur är så har jag en utdragbar stålställning till strykjärnet på sidan om brädan och där sätter jag alltid ifrån mig strykjärnet när jag stryker och det hade jag gjort nu också, så det hände ingen olycka. Den här gången!
Nu är det nog dags att plocka fram strömbrytaren man ställer in tiden på innan den bryter, för nu börjar jag bli gaggig, tror jag.
Hade nog lite annat i tankarna innan jag skulle iväg!

Idag blir det städning för hela slanten! Både trapphuset och lägenheten.

/Britten

Inga kommentarer: