lördag 14 maj 2011

Present!

Igår var jag ju hos Carina och skulle hjälpa henne med att flytta bilen. När jag kom dit så åt vi först mellanmål och Carina hade en överraskning åt mig.
Hon sa att jag äntligen skulle bli bjuden på den där middagen som jag fick som födelsedagspresent.
Såå roligt!
Vi åkte till Henkes jobb och han körde sen bilen själv, eftersom han slutat för dagen.
Till Stenungsund bar det av och ett matställe som heter Ti Amo.
Där blev jag bjuden på Kebabtallrik och i efterrätt blev det glass med chokladsås. MUMS!
De andra åt Pizza och Kebabtallrik och Oskar åt en Banana split också.
Meja hade roligt och skuttade omkring. Vi fick dämpa hennes ljudnivå en hel del, med tanke på de andra gästerna. Det ekade väldigt och det berodde nog på att dom inte hade några gardiner och sofforna man satt i var galonklädda och då studsar ju ljudet omkring. Dom har ändrat sen vi var där ifjol och har väl inte hunnit klart ännu.
Sen åkte vi hemåt igen.
Tack för den goda presenten och en trevlig dag!
Idag är det sol och inte så varmt här! 13 grader och så blåser det litegrann, men det är i alla fall skönt.
Så här ser det ut hos mig idag



Nu har Bonden plöjt, harvat och sått och åkrarna ligger som ett salsgolv. Det blir grönt och fint att se på sen när det börjar gro.
Idag har vovvarna och jag tagit vår morgonpromenad och i slutet så kastade jag lite leksaker åt dom. Det gillades!
Annars så är det städdag idag. Jag har redan kört en maskin med tvätt som skall hängas och det är synd att det inte finns någonstans att hänga utomhus. Det doftar ju så gott av tvätten sen.
Lite hundträning kanske jag hinner med om det finns ork kvar efter städningen.
Vi hörs!
Ha en skön helg!

Kram Britten

Inga kommentarer: