fredag 13 maj 2011

Otursdagen?

Vi får väl se?
Idag skall jag hjälpa Carina att köra hem en bil som står i Kungälvstrakten. Hoppas att det går bra med tanke på dagens datum.
Idag är det väl bäst att dra ur kontakterna igen, eftersom det såg ut på väderkartan som om det är risk för åska. Jag vill ju inte att datorn eller TV:n ska gå sönder. Två gånger har det hänt att åskan förstört datorn.
Första gången var det hårddisken och andra gången dataskärmen. Tur i oturen var att jag hade en extraförsäkring som jag tog i samband med köpet, så jag fick en helt ny dator första gången.
Andra gången hade jag ingen försäkring och dataskärmen var bara 8 månader gammal när den gick sönder. Men som tur var så hade jag snälla grannar som jag fick en gammal, men väl fungerande skärm av.
Heder åt dom!
Hoppas att det blir en åskfri sommar!
Vi hörs!
Ha en fin dag!
Kram Britten

Inga kommentarer: