onsdag 4 maj 2011

Morgonpromenad!

Kom ihåg att ta med kameran idag, så här kommer några bilder.
Fågelbärsträden har börjat blomma.



Slånbärsbuskarna också.



Vildkaprifolen har också börjat grönska.



Inatt var det frost, men här har solen börjat tina bort den.



MATTE! Nu vill vi ha godis!



Nu letas det Frolicbitar.

godislet

Godmorgon matte, hälsar Mio.

mio-1

Nu är det dags för morgontvätten!

mio-2

Sitt!

sitt-i-par

Ligg!

ligg-i-par

Klicker!

klicker-1


klicker-2

Rollie!

rollie-1

Vad har Du?

intressant

Nu har Brudspirean börjat blomma också. Har för mig att den blommade senare i fjol, men allting har ju bara exploderat i värmen. Inte så bra bild, men det är svårt att få blommorna att stå still när det blåser.

bruden

Nästan lika svårt att få hundar och katter att stå still när jag skall fota dom. Antingen kommer dom fram eller också ser dom sååå skamsen ut.
Men, det syns ju vad det är i alla fall.
Idag ska jag åka till Carina och hälsa på. Meja skall få en duk att ha i lekstugan och så ska jag ta med en virkad remsa med hjärtan på och se om den blir godkänd att hänga upp i hennes fönster där.
Planen är också att Carina skall klippa mig, för nu behövs det verkligen.
I morse var det som sagt frostgrader här, men nu är det +7 och halvmulet.
Vi hörs!

Ha En Bra Dag!

Kram Britten ♥

4 kommentarer:

Anette sa...

>Vad fina dom är dina voffsingar! Vi har också varit ute på en långrunda idag, men lite lekavslutning. Svart terrier är oftast inte så lekfulla, men att springa och jaga varandra är jättekul.....Apport och sånt där, det kan nån annan hålla på med tycker mina damer:-)Ha en fin dag. Kram Anette

Gökboet sa...

>Härliga bilder på dina fina jyckar och den vackra naturen!

http://portugisliv.wordpress.com/ sa...

>Hej Britten!Long time no seeing. Hoppas att allt är bra med dig. Snart är det dags för oss att förhoppningsvis utöka vår flock.. <3Ha de gott i solskenet.

Peatreek sa...

>Såg förra inlägget med bilder på Klicker o Rolle.Vad fina dom är..Oj,Oj. Mitt hjärta blir alldeles varmt.Och vilken fin lekstuga farfar har byggt.Blir det mycke fika där nu då?