tisdag 2 januari 2018

Jul- och Nyårsfirande!

Julaftonen firades hos Carina, dottern , med familj och vi hade det väldigt lugnt och trevligt!
Eftersom jag inte har någon bil, så hämtade dom mig på morgonen. Vi skulle till Torps kyrka och titta på ett julspel med Miniorerna, som Meja, barnbarnet är med i. Det var mycket trevligt och handlade om Jesu födelse och Meja var en av de tre vise männen.
Efteråt åkte vi hem till Carina och åt en Jullunch!

Jag hade hundarna hemma och fick låna bilen för att åka och gå ut med dom och hämta lite julklappar. Hundarna blev jätteglada när jag kom.
Dom fick stanna kvar hemma när jag åkte tillbaka, eftersom dom har det bättre hemma och det blir mycket lugnare för dom. Det är ju inte alltid det passar att ha dom med.


Det var så vackert dukat med granris som dekoration! Middagen serverades som ett gående bord och det är ju alltid trevligt.


Det var bl.a. Laxpaj med saffran och glutenfritt pajskal, 2 olika sorters Janssons utan ansjovis. och resten syns ju på bilderna.


och


Granen stod så grön och grann i stugan med en massa klappar under!
Meja delade ut klapparna, eftersom det är så svårt att få tag på tomten den här dagen. Jag fick verkligen en överraskning till julklapp!
En ny mobil! En Lenovo och den verkar väldigt bra? Min gamla Sony Xperia, som jag tappat flera gånger i golvet, hade krossad baksida och skärmen fram höll på att lossna. Så jag behövde verkligen en ny mobil!
Tack så mycket för alla julklapparna!

På Annandagen åkte vi till Carinas pappa!
Han är ju inte så frisk längre, så hon hade med sig lite julskinka och annat så han slapp ordna med sånt. Jag hade också med Kvick och han blev så glad att träffa sin gamle ägare igen. Det var ömsesidigt kan jag säga!

Nyårsfirandet var också hos Carina, så jag har verkligen blivit bortskämd i helgerna. 
Eftersom jag inte kunde vara där vid 12-slaget, så hämtade dom mig vid 12-tiden på dagen och jag åkte hem vid 18-tiden.

Vi åt en god middag med Baconlindad Fläskfilé och Potatisgratäng, samt sallad.


Till dessert bjöds det på Chokladpudding med grädde, Banan och Hallon.


Riktigt, riktigt gott! Sen spelade vi ett spel som heter Alias där man skulle dra kort och en skulle förklara ett ord och en annan skulle gissa vad det var. Väldigt roligt, men ganska svårt, för det gick på tid och då blev man stressad och kom inte ihåg mycket.
Vi hade väldigt roligt i alla fall och sen var det dags för mig att åka hem!
Hur jag firade resten av kvällen kan Du läsa om i Hundbloggen.

Önskar Alla Ett Gott Nytt År!


2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, det var inget dåligt firande. Själv firade jag jul med djuren men nyår med exgubben. Vi överblivna fick ta vad som blev kvar...nädå, det är inte första gången vi väljer att äta något gott ihop o invänta tolvslaget. Hundarna klarade sig bra i år, vi har ju raketer bara en kort stund o i år hade vi inga turister här som smällde egna fyrverkerier vilket ibland är fallet.
Så din andra jycke kommer från ditt ex? Hur gammal är hunden? Kommer han att jaga även framledes eller blir han nu bara sällskapshund?
En riktigt god fortsättning på det nya året och kram från pörteborna

Kicki sa...

Tack vare att du kommenterat på Paulas blogg så hittade jag dig igen.
Du är då en jäkel på att byta bloggadress.

Ser att din helg varit trevlig. Det var det här också och ovanligt lugnt.