tisdag 9 januari 2018

Stockros!

Jag fortsätter på löparen "Stockros" från CL Blomqvist som det hette tidigare. Numera heter det  Blomqvist/Nordiska (länk)

 

Jag har vävt 95 cm och en löpare skall vävas 2.10. Det skall vara 2 stycken, men visserligen är Rosengångsmönstret vackert, men det var faktiskt inte så roligt att väva. Så jag kanske solvar om och väver något annat mönster?

Idag har vi haft sol och vackert väder. Det har ju varit någon soldag i början på året, men annars har det varit regn och dimma för det mesta.


Utsikt från mitt köksfönster!
Börjar bli tomt på blommor nu, men den vita Amaryllisen är på väg att blomma en gång till. Det är väldigt dåligt ljus i det här fönstret. Speciellt på vintern, eftersom det ligger nästan i norr.
Har svårt att få några blommor att överleva även på sommaren.

Nu har min Amaryllis i vardagsrummet kommit med sin tredje stängel.


Den har 4 klockor också, så nu har den blommat med sammanlagt 12 klockor. Rekord för mig!
Tyvärr lutade den, så den drattade omkull och jag fick plantera den djupare i krukan. Nästa år blir det en lerkruka, så den står stadigt, istället för plast.

Annars går livet sin gilla gång med hundar och vardag. Trettondagen tillbringades i en Bowlinghall i Uddevalla med familjen. Det var drygt 3 år sen sist och jag har kanske blivit något starkare, för nu orkade jag ju lyfta klotet i alla fall. 

Fin tisdag till Dig som tittar in!

Inga kommentarer: