onsdag 4 oktober 2017

Kanelbullens dag!

Idag firar vi Kanelbullens dag!


Fast det här är ju inga Kanelbullar, utan Kardemummabullar. Findus är det märke jag köper, för jag bakar nästan aldrig numera.

En annan Kanelbulledag som etsat fast sig i mitt minne är den 4 oktober 2012! Den kan Du läsa mer om på detta inlägg Kanelbullens dag 2012

Förutom att äta bullar och dricka kaffe hela dagarna, så har jag putsat fönstren i köket och i vardagsrummet.
Men det är lite märkligt? Köksfönstrets utsida putsade jag 3 gånger och ändå är det flammigt!? Först tvättade jag med vatten och diskmedel och sedan 2 gånger med fönsterputs. Ajax, som jag alltid använt.
Kan det bero på att det vetter mot några Tallar? Det var ju inte så länge sen jag putsade fönstren. 9:e juli närmare bestämt.
Får väl tvätta med T-sprit och hoppas att det blir bättre?

Fönstret i vardagsrummet putsade jag när det regnade ute, så där blev det bara insidan tills det blir bättre väder.
Dessutom skötte jag om mina 2 Pelargoner, som var väldigt törstiga. Dränkte dom i vatten och plockade bort lite döda blommor och blad.
Nu har jag bara dom 2 och en Hjärtan på tråd kvar. Hade en Kornettblomma och en Orkidé, men dom stod i köksfönstret och Kornettblomman trivdes inte där nu när det började bli mörkare och fick för dåligt ljus. Fick kastas förstås!
Orkidén fick Ullöss, något jag aldrig haft tidigare, men som en granne haft mycket besvär med. Så den var det bara att kasta också!
Nu blir det inga nya blommor förrän till advent och jul!

Fin Torsdag till Dig!

Inga kommentarer: