söndag 22 oktober 2017

Det fortskrider!

Faktiskt så har jag inte suttit i väven på länge, men idag är det så dåligt väder, så jag satte mig några timmar.


Löparen ”Stockros” i Rosengångsfantasi och Tuskaft.

Den kommer från CLBlomqvist i Fritsla som jag skrivit om tidigare. Har skickat efter många projekt därifrån, så jag har att göra framöver.


Nu har jag börjat på mittdelen, som ska bli ca 120 cm. Hur kanten ser ut kan Du se Här!
Både roligt och pilligt att väva. Pilligt för att det ska vara dubbel tråd i mönstret och jag väver med dubbelskyttel. Det går ju rätt så bra, men jag får hålla koll på trådarna vid stadkanterna.

Idag har vi riktigt skitväder här! Regnar och blåser och hundpromenaden blev inte lång precis. Inte så roligt med en dyblöt hund när vi kommer hem. Första dagen med en jacka för mig.
Har hittills klarat mig med träningsvästen.

Hoppas Du har bättre väder?

Önskar Dig en fin start på veckan!

Inga kommentarer: