söndag 4 juni 2017

Regn

Idag har vi ett, som jag tycker, livgivande regn. Ibland kan det faktiskt vara skönt att det regnar också? Inte så kul att gå hundpromenad i, så idag blev det en kortare. Blir flera kortare om det fortsätter regna. Aktivera hundar kan man ju göra inomhus också och det gillar Klicker.




Idag är det ju Pingstdagen och det har ju blivit en långhelg som försvunnit i.o.m Nationaldagen den 6:e. Nu firar jag inte varken det ena eller det andra, så mig spel ar det inte så stor roll, Så idag blir som en vanlig dag för mig.

Önskar att du får en fin dag trots allt!



2 kommentarer:

Paula sa...

Hej, länken i fb funkar inte, man kommer till sidan men inte till inläggen. Kom vidare genom att bläddra i högra kolumnen. tänkte bara tala om ifall du vill ändra länken. Det regnar hos mig också. Men det sägs ju att det behövs. Fast jag skulle föredra rejäla skurar nattetid o uppehåll på dagtid, istället för ständigt småskvättande, men det lyssnar ju inte vädergudarna på. Jag har köpt ännu färre blommor än vanligt, det finns många hål att stoppa slantarna i när man genomgår totalrenovering av tänderna, så jag får spana in naturens blomster istället. Kram från pörtet

Paula sa...

Tack för tipset med rabarberblommen. En annan bloggvän skrev att jag kunde ta in blommorna o ha i vas, men det glömde jag bort, jag kapade dem och slängde..nå, jag har både syrener och liljekonvaljer i vas här hemma nu. Idag slank det med lite förgätmigej och gökärt också., liksom gräslök som också gått i blom. De ska man väl också ta bort, blommorna? tycker mig minnas att smaken blir sämre om man låter dem gå i blom…
Ha en skön nationaldag, jag tror det inte blir något firande i år, så kul är det inte på hembygdsgården nu när alla flyktingarna är borta
Kram