lördag 3 juni 2017

Nu och Då

Vilken skillnad vi har i väderleken från förra året och i år? Tittade hur det såg ut i fjol vid den här tiden och det var en väldig skillnad på växtligheten i krukorna. Utrustad med dåligt minne om hur vädret var då, men i år har vi ju haft väldigt kallt hela våren. Förra året såg krukorna med samma blommor ut såhär!



I år ser dom ut såhär! Dahlior, Liljor och Löjtnantshjärta. Andra raden till höger är en Pion som jag planterade i höstas. Den har klarat vintern bra på balkongen. Det tar nog några år innan den blommar och den som lever får se.
 

Det hr ju inte gått att plantera tidigare. Ser Du den lilla plantan i mitten? Det är mitt Löjtnantshjärta som knappt klarade vintern på balkongen. Förra året var den så fin!
 

Så var det balkonglådorna? Förra året var blommorna igång lite tidigare.
 

Petunior och Lobelia. I år har jag satsat på lite annat.
 

I alla fall en Jordreva och Hänglobelia den här gången. Men det är ju bara början på sommaren, så det tar säkert fart snart. Idag var det fint och soligt, men nu börjar det mulna på. Det är ju väntat regn tills imorgon.

Önskar alla en fin Pingsthelg!




1 kommentar:

Kicki sa...

Vad fint du har på balkongen. Jag har inte planterat nåt än.
Det varnades för nattens för några dar sen, så jag väntar lite till.
Ha en fortsatt skön pingsthelg!