söndag 8 januari 2017

Vad sker?

Det kan man undra?
Jag fortsätter med mina plädar i vävstolen och har nu ca 20 cm kvar på sista, plus fransar och beredningsfäste. Men så är det ju varp över på ca 100-120 cm. Då får väl beredningsfästet vävas på slutet istället?
Tänkte väva kuddar av det som är kvar? Har ju garn över sedan jag varpade och då kan jag ju använda det som inslag. Då blir det rutiga kuddar. Kul!


Dessutom har jag tagit tag i ett gammalt broderi på en duk. 


Har tre sådana mittenblommor kvar. Planerar att göra den klar i denna månad.
Lite nystartade virkprojekt har jag också på gång, men det visar jag när dom är klara.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Du är verkligen duktig med dina händer, broderar, väver, målar m.m.
Det var en gång i världen som jag också höll på, men det blir allt mer avlägset.
Kram

Paula i pörtet sa...

Hej, våra flyktingkvinnor efterlyser halvfärdiga broderier, tyvärr kommer det bara in till oss på loppis när någon röjer efter någon avliden anhörig. Då kan det dyka upp massor av halvfärdiga alster...
Vi har tre handarbetsgrupper för dessa damer, från början var det svårt för dom stal som korpar, inte en trådrulle fick vara ifred, de vill ju kunna fortsätta handarbeta när de kommer hem till sitt rum, men så mycket material kunde vi inte skaffa fram att det var fri tillgång...
Nu tror jag det funkar bättre, tack o lov kan dom inte släpa med sig vävstolarna hem! Dom syr om mycket kläder, o det är ju bra, köper billigt på loppis och gör om när det inte passar.
Själv fortsätter jag med mina tavlor, nu har jag påbörjat en ny som ska bli en tigertavla. Mycket pill blir det, precis som med broderiet. Googlade förresten igår på något som heter zen-broderi, häftiga grejer o snygga. Det går ju mode i allt!
Kram från pörtet