onsdag 11 januari 2017

Lite av varje

I förrgår var Meja, mitt barnbarn, här medan mamma jobbade i skolan. Här börjar vårterminen idag, men lärarna började i måndags.
Vi hade trevligt som vanligt och Meja slog mig i kortspelet "Femhundra" och "Skitgubbe" flera gånger.
Vi gick en längre promenad med Klicker och hon höll honom hela tiden.
Sedan åkte vi till affären och bl.a. köpte vi semlor. Men först åt vi middag som blev spagetti och köttfärssås. Lite mera kortspel och senare kom mamma och hämtade henne.

Idag är det ett riktigt busväder!!
Stormbyar och regn. Inte så kallt, men inte så roligt att gå ut med Klicker.
Därför har jag mest suttit med mina broderier sen i morse. Som jag skrev i förra inlägget, så har jag fortsatt på en korsstygnsduk som legat i flera år.
Men för att inte tröttna innan den är klar, så har jag börjat på en annan duk.

"Nu kaffe och kaka Du låte Dig smaka"

Den sys i stjälkstygn och plattsöm, så det blir lite variation mot korsstygnen på den andra. Jag tappar lätt lust och tålamod om det blir för långrandigt och ritade korsstygn är inte så roligt att sy.
Den här duken blir nog ett långtidsprojekt, för det är mycket att sy på den. Men den är faktiskt rolig att sy!
Däremellan har jag ju väven att göra klar!

Inga kommentarer: