lördag 14 januari 2017

Nytt, nytt, nytt

Många nyheter idag!
För det första så fyller Klicker 10 år idag och om det skriver jag i hundbloggen. Till höger i menyn hittar Du länken.

För en tid sedan köpte jag en ny löpare till rumsbordet. Jag har börjat gilla svart i inredningen och den här passade ju bra där.


Är lite tomt just nu på bordet, som annars belamras med olika handarbetsprojekt.
På tal om det, så har jag äntligen klippt rent kanterna på den här lilla brickduken.


Det är många år sen jag sydde klart den, men av någon konstig anledning har den blivit liggande? Nu passar den bra att använda, för jag är riktigt sugen på råååsa, efter allt rött.
Inte mycket Feng Shui känsla i mitt hem, med allt som ligger i travar och väntar på att blir klart?
Har fått pippi på att virka pannlappar!


Dessa två ska Dotra få! Hon ville gärna ha några i denna färgen också. Hon har redan fått två som går i grönt och som Du kan se Här!
Jag gillar att virka den modellen till vänster. Den är både lätt och fin!
Den till höger är ju också lätt och behöver inte vara så stor, eftersom den är så tjock.
Hoppas hon blir nöjd!

Här har kommit lite snö i går kväll och nu har det blivit lite kallare. Riktigt skönt är det!

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, jag kan inte klicka på länken till hundbloggen, händer inget!
Grattis i allafall, år fyller han, jämnårig med Blinka, eller, okej, kanske 4 månader yngre då...
Idag har min flicka fått springa framför sparken, jisses vad fort det gick på isigt underlag. Men så ska hon ju tvärnita för att dofta på kavaljerernas markeringar mitt i alltihopa.
Hur blev det, bidde det någon åska, låter inte klokt. Vi har idag stabila tio kalla grader och finnkäringen stortrivs
Kramen