söndag 15 januari 2017

Sol och nöjen

Vilken härlig dag vi har idag!
Sol, lite snö och några kallgrader. Det är så skönt att få se solen efter den mörka och gråa vintern. Dessutom märks det redan att det blivit ljusare både på morgonen och på eftermiddagen.
Härligt!


Nu har jag börjat tvinna fransarna på sista pläden i vävstolen.
Börjar att se slutet på varpen och det blir spännande att se hur långt jag kan väva vidare? Hoppas att kunna få till en kudde av resten?


Eftersom det känns i fingrarna att tvinna garnet, så tog jag en paus? Gjorde mig en kladdkaka och lite kaffe, som jag serverade på min nya rååsa duk. 
Det smakade mums!


1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

..efter den mörka gråa vintern, skriver du...men kära vän, vi har minst två månaders vinter kvar...
Eller tar våren vid nere hos dig redan nu? Hos mig är det ju knappt vår i april en gång...
Men ljuset, det så viktiga ljuset och c-vitaminberikade solen, den har även jag längtat ihjäl mig till!
Kramen