onsdag 6 juli 2016

Mera blommor!

Med risk för att bli tjatig, så lägger jag ut fler som börjat blomma nu!
Min Lilja "Landini" har börjat slå ut sina fina mörka blommor.


Den har växt sig så enormt stor i år och med många fler knoppar än tidigare år när jag haft den. Kanske det beror på att den fått mera gödning? I år har jag ju gödslat med långtidsgödsel som verkar vara bra?
Vacker är den och med en ovanlig färg!


Så här ser min ena hörna på balkongen ut nu?


Måste ju flytta ut en del blommor och stolen utanför ingången, eftersom när dom började växa allihop, så fick jag själv nästan inte plats.


Denna bild är från ett tidigare inlägg!
Idag har vi haft lite åska här och lite regn, men just nu skiner solen och det är skönt!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Kicki sa...

Lägg du ut så många blomsterbilder du vill, det är bara fint.

Paula i pörtet sa...

Ljuvlig färg på liljan! Har man fina blomster så måste man ju föreviga dem för att kunna plocka fram när regnskurarna mörkar himlen och det är nollgradigt o svinkallt...
Själv längtar jag ju lite..
Skulle plocka första blåbären idag, fy bromsen vad broms och mygg det är även när solen är som intensivast. När jag växte upp förekom inga mygg så länge det var sol, dom måste ha härdat sig..
Söndagskram