lördag 6 juni 2015

Fuchsia!

Igår fick jag åka med till Göksäter med Lena igen!
Det var sista dagen för försäljning av växter utanför affären. Jag skulle inte ha nägra växter var det tänkt, men sedan jag varit inne och handlat gipsankare till en hylla jag skall sätta upp, så kollade jag runt lite.
Och hittade den här!


En stoor Fuchsia i ampel!
Allt såldes för halva priset, så jag måste ju bara passa på. Fuchsia är en av mina favoriter och jag har haft några stycken tidigare, men aldrig så här stora. Problemet har varit att övervintra dom och få dom att överleva. 


Så otroligt vacker!
Tyvärr fanns inget sortnamn på den och det finns tydligen flera tusen varianter, så då blir det ju svårt att leta upp namnet dessutom.

Sen när jag kom hem, så blev det ett problem! Var skulle den hänga? 
Jag ville ju ha den på balkongen, så för tillfället ställde jag den på en gammal drickaback.
Så nästa inköp blir en konsol som jag kan fästa på träväggen. Balkongen har morgon- och förmiddagssol, så det passar ju fuchsian perfekt!

Önskar Dig som tittar in en fin Nationaldag!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Kicki sa...

Åh vilken fin fuchsia. Det var jättelängesen jag hade nån.
Den kommer att bli toppenfin på din balkong.
Kram/Kicki

Paula i pörtet sa...

Oj, en så stor och fin blomma skulle jag inte köpa och ta död på, hihi
Men den är jättefin. Jag planterade tagetes i en balkonglåda så nu är jag klar! Jo just det planterade några till grannen också när jag ändå var i farten. Idag kom värmen också hit till oss, o med den myggen. Ajaj, så dom bet mig i skogen. Och flugor, hjälp som dom svärmade runt hästarna, nu ska dom bli duschade med insektsmedel.
Kram