torsdag 18 september 2014

Barndomsminnen!

Nu är det nypontid och jag kommer ihåg när man blev utsatt för att någon stoppade nyponfrön bak på ryggen!
Usch vad det kliade!
Tror inte att ungarna sysslar med sån't bus idag? Kanske man skulle lära dom? :)




Kommer också ihåg när jag blev bjuden på hemgjord nyponsoppa. Det stacks i halsen, så det var ingen höjdare precis. Därför köper jag bara färdigt pulver numera. Gott och nyttigt!

Här skiner solen och ikväll får jag storfrämmande av Meja, som ska sova över här och stanna här imorgon! Det brukar vara roligt!

Önskar Dig en fin och solig dag!




1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej! Nyponfrön på ryggen, nu ser jag ut som en fågelholk, har aldrig hört talas om dylikt spratt!
Nypon, torkade sådana har jag i ett par burkar sedan ett par år tillbaka. Vet inte vad jag ska ta mig till med dem, hade väl tänkt mig att koka soppa. men det verkar inte bli av. Inte är jag så förtjust i nyponsmaken heller, ganska smaklös faktiskt. Man kanske kunde hotta upp den med lite chili?
Ljuvliga dagar, tyvärr har vi extremt många älgflugor så att gå barhuvad i skog o mark är inte att tänka på.
Kramen