söndag 1 juni 2014

Målar!

Målar 2 tavelhyllor som jag kan sätta mina blå-vita tallrikar på!



Provade först att hänga tallrikarna med tallrikshållare, men det blev inte alls  bra där jag ville ha dom. Dessutom är det svårt att få till det jämt mellan tallrikarna och till slut riskerade jag att väggen såg ut som en tesil, full med hål.
Kom ihåg att jag hade 2 hyllor i gömmorna och plockade fram dom. Nu var dom trävita och behövde målas. Sagt och gjort! Grundfärgen är målad och första varvet på undersidan är också klart. Nu tar det "bara" sex timmar innan jag kan måla andra varvet och sen blir det två varv med penseln på ovansidan. 
Bild kommer när det är uppsatt och med tallrikarna på. Hav tålamod!

Idag har vi det ganska varmt här med +24 grader, men som tur är så fläktar det lite. När det går över 23 grader är det för varmt för min del. 
Idag är det ju 1 juni och första sommarmånaden. Undrar vad det blir för sommar i år, nu när vi har haft så fint väder? Men det får bli det det blir, för vädret är ju inget vi bestämmer över.

Önskar Dig en fin start på sommaren!




Inga kommentarer: