fredag 27 juni 2014

Gediget arbete!

Pust och stön!
Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och grävt upp allt ogräs i det som skulle bli ett pionland. Så fullt med ogräs och rätt så torrt, dessutom lite matjord under, så kände det på krafterna. Men skam den som ger sig!
Nu är det klart och jag har också köpt en ny "Festiva Maxima" och nu hoppas jag att det är en som inte är felmärkt? Det återstår att se när den blommar och det kan ju dröja?


Sorterna till höger om den stora pionen är: Festiva Maxima, Sarah Bernhard, Sorbet och Edulis Superba. Längst till vänster är det en rosa/vit Löjtnantshjärta.
Det växte en Fingerborgsblomma uppe vid garagen som jag satte dit för att den skall fröa av sig. Den passar ju bra tillsammans med Pioner. En riktig mormorsblomma det också.

Det gick åt 4 säckar plantjord och 3 säckar kogödsel till det lilla landet, så det var inte mycket jord kvar där tidigare. Nu är det bara att vattna och åter vattna och vänta och se hur det ser ut nästa år.

Lite andra projekt håller jag också på med!
Målning av det blå skåpet.



Det blir vitt!
Det är inte klart än, för det fordras flera lager färg för att täcka den blå, men det blir en väldig skillnad.
Har en omgång kvar på skåpet och minst två på lådan. Sen hoppas jag att det är klart?
Det tar lite tid, eftersom jag passar Meja ibland också och då blir det inte mycket gjort här hemma.

Har satt upp en bonad som skall sitta ovanför skåpet och som jag tyckte passade där.


Den köpte jag på Tradera för länge sen och jag tycker den är för fin att bara ligga i skåpet. Många timmars arbete ligger bakom den, dock inte av mig!
Eftersom jag gillar handarbeten så ska det blir flera bonader på väggarna här. Vare sig det är modernt eller inte?
Har tröttnat på att ha älgar, rådjur och hare på väggen som jag haft tidigare. Dom är väl fina dom också, men dom har hängt med i några år nu och det får räcka.

Såg Du "Sommar med Ernst" igår?
Vet inte vad jag skall tycka? Den här gången är det ju i alla fall en gammal kåk dom ska renovera och det är ju mer intressant än de som varit tidigare.
Skurgolv? Nej tack, det hade jag i hus jag bott i förut och det var det mest tungrodda och skitiga golv jag haft! Målade trägolv tycker jag däremot om. Både lättskött och vackert!
Nu är det ju hantverkare som gör allt jobb dessutom. Tycker de två-tre första åren på Tv 1 med Ernst och de andra är bättre. Där gjorde dom jobbet själva och hade många bra idéer för "vanligt" folk.
Har videofilmer från några av de programmen och dom är roliga att titta på ibland!

Nu hoppas jag att jag slipper spammare i fortsättningen?
Idag visar besöksantalet 5 och när jag kollade så är det bara spam alltihop! Inte kul och eftersom det inte är några andra inne och läser här, så funderar jag på att lägga ner bloggandet. Ingen större idé att lägga ner allt jobb!
Återkommer i alla fall när jag målat klart skåpet! Tills dess:

Ha det så gott och en trevlig helg!



Inga kommentarer: