lördag 2 november 2013

yippii!

Jag har fått nya element!
Idag kom elektrikern och monterade in elementen. Ett i sovrummet och ett i vardagsrummet.


Tidigare satt det gamla, knäppande och illaluktande där och jag misstänker att elräkningarna blir billigare nu. Men det är i alla fall två element till som behöver bytas, men det ska jag be om vid ett annat tillfälle.
För tillfället är jag nöjd med de här två!

Passade också på att fråga elkillen om han kunde mäta vilken tråd på bilen som gick till skyltbelysningen. Det fixade han på nolltid och problemet var att det var för dålig jord på den som satt fast i bakluckan.
Skall också köpa kopplingar till kablarna, för nu satte han bara maskeringstejp och det håller väl inte så länge när luckan öppnas och stängs och kablarna kläms emellan.
Nu funkar det perfekt, så nu skall jag besikta på måndag!
Skönt när det är gjort, så jag kan använda bilen igen, för just nu är det ju körförbud på den. Skulle ju ha handlat lite, men som tur är så har man snälla barn i närheten!
Henke skulle ner till affären och ringde och frågade vad jag behövde och handlade åt mig.
Tack för hjälpen, Henke!

Nu ska jag ta en promenad med hundarna, sen är det kloklippning och borstning på schemat.
Ha det gott!

Inga kommentarer: