fredag 22 november 2013

Ett år till!

Nu går bilen, förhoppningsvis, ett år till!

Har varit på efterkontroll med bilen och den gick igenom den här gången.
När jag kom dit, så anmälde jag mig på skärmen och då stod det att det inte gick att besikta på drop-in den dagen och att man kunde gå in och prata med personalen. Vilket jag gjorde!
Grunden var att dom hade kort om folk, men när jag förklarade att jag kört 3,5 mil och att det bara var bensinröret som skulle kollas, så fick jag vänta tills dom vinkade in mig.
Det tog inte lång stund att kolla att det var åtgärdat, så jag kunde ge mig av hemåt med en godkänd bil!

På hemvägen körde jag in på skroten, som också har däckverkstad och frågade om dom hade två begagnade fälgar och det fanns som tur var, för det börjar bli svårt att hitta delar till 245:an nu.
Dom skiftade däcken och sen frågade jag om dom hade ett begagnat batteri till bilen, vilket inte fanns, eftersom polerna är omvända på den här och det var också något som inte kom in så ofta. Nya fanns ju, men några 800 kr har jag inte råd att lägga ut nu såhär före jul.
Jag får fortsätta ladda det gamla batteriet och starta bilen någon gång ibland om jag inte skall ut och köra. Jag kör ju inte så ofta och då är det lätt att batteriet inte funkar.
Skönt att jag har en bil som kan köras nu i alla fall!

För övrigt så har jag börjat med att "julstäda" och hänga upp julgardinerna i köket. Det är samma som hängde förra vintern och är inga speciella julgardiner, utan ganska neutrala.
Häromdagen putsade jag fönstren och på utsidan ser det för j-igt ut idag när solen skiner på dom. Så det blir bakläxa på det!

Imorgon fyller Meja 5 år och jag är bjuden på kalas!
Hoppas att Du också får en kalashelg?
Ha det gott och kram!

Inga kommentarer: