onsdag 17 oktober 2012

Telia in prydno!

Beställde för en tid sen mobilt bredband och en dator på Telias hemsida. Det är bara där man kan beställa och inte på telefon. Detta var den 17 september.
Eftersom jag trodde att datorn skulle komma snabbt, så begärde jag att det mobila bredbandet skulle kopplas in fr.o.m. 1 oktober. 


(Bild lånad från Telia.se)
 
Fick en bekräftelse på datorköpet och bredbandet daterat den 20:e och i det stod att det normalt tog 8 dagar från detta brevs datering. Så jag har väntat och väntat och väntat igen.
Förra veckan ringde jag och fick besked att den var klar för leverans och att det var det enda dom kunde se. Dom arbetar på Telia, men lyfta luren och kolla lite mer ingående vad som hänt, går inte.

Så jag har väntat ytterligare några dagar. MEN! Idag tröttnade jag på detta och ringde upp igen och pratade med en kille som verkligen undersökte varför det tog så lång tid.
Han återkom och berättade att dom inte säljer den dator jag beställt??!!
Dom har bara missat att plocka bort den från hemsidan. Han bad så mycket om ursäkt och skulle säga till att dom tog bort den från hemsidan och ordnade också så att den beställningen makulerades.
Så imorgon kunde jag beställa en annan dator istället.

Men, jag vet inte jag? Har nästan ångrat mig, eftersom jag ju har en stationär dator och sitter vääldigt mycket framför den och köper jag en bärbar och kan sitta i soffan, så kommer jag väl aldrig upp därifrån! *S*
Förresten står den datorn fortfarande kvar till föräljning på hemsidan.

I eftermiddag kom Carina och barnen och hämtade mig och vi åkte till Stenungsund. Carina skulle till läkaren och jag passade barnen under tiden.
Vi gick på LEKIA, en leksaksaffär, medans vi väntade. Där fanns mycket att titta på och önska sig inför födelsedagar och jul. MASSOR av Barbiesar och andra dockor och mjuka, söta gossedjur till Meja. Bl.a. en liten kanin som var såå mjuk och go, så t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att köpa mig en. Star Wars lego och annat spännande som passade Oskar.
Meja fyller i november och Oskar i december och sen är det ju jul. Jag har bett om önskelistor så blir det lättare att köpa presenter och julklappar. Speciellt Oskar, som blir 11 år, börjar bli svår att köpa åt.

När Carina kom tillbaka så åkte vi till McDonalds och smaskade i oss hamburgare, sen åkte vi hemåt. När jag kommit hem så gick jag en prommis med hundarna. 

Inga kommentarer: